Чергове надходження до музейної збірки НІКЗ_«Качанівка». Членкиня Національної спілки художників України, Ірина Годунова в рамках проєкту «Відродження сторінок минулого. Постаті, події, явища» за фінансової підтримки небайдужих благодійників, майстерно відтворила копію з роботи О. Волоскова «Готичний місток в сокиринському парку» (1845). Невдовзі картина займе почесне місце на стінах качанівського палацу та стане доступною для огляду відвідувачами нашого закладу. Запрошуємо всій небайдужих до історії познайомитися із маловідомими сторінками минувшини нашого краю.
Художники-реставратори науково-дослідного відділу реставрації творів з тканини та шкіри Національного науково-дослідного реставраційного центру України продовжують рятувати музейні цінності Національного історико-культурного заповідника «Качанівка», які перебували в аварійному стані.Марія Бухаріна та Ірина Єлісєєва під керівництвом Тетяни Мінжуліної, завідувача відділу, 19–22 вересня 2023 року провели невідкладні консерваційно-реставраційні заходи щодо десяти музейних предметів безпосередньо на базі заповідника.
Зокрема здійснили консервацію шкіряних покриттів з тисненням трьох стільців з маєтку Г.С. Терещенка. Від часу шкіра пересихає, стає жорсткою, втрачає еластичність. Надалі можуть появлятися ознаки руйнації: тріщини, зменшення лінійних розмірів (зсідання). З метою попередження руйнування і поліпшення властивостей гігроскопічності, еластичності всі шкіряні поверхні стільців (їх по 3 на кожного) були оброблені трьома видами пластифікаторів. Спочатку рідким на основі поліетиленгліколю, потім, після повного всмоктування попереднього, – більш густим з ланоліном. А після входження пластифікатора в шкіряні поверхні – вазеліновою олією. У результаті шкіра стала більш еластичною, рівномірною за кольором.
Під час попередніх обстежень музейних предметів у Качанівці фахівці для реставрації відібрали плахту, яка була знищена через використання та пошкоджена міллю. Кількість і густота пошкоджень така, що була загроза фрагментації предмета. Художники-реставратори підготували і привезли необхідні матеріали з Реставраційного центру для ґрунтовної реставрації, а вже в заповіднику провели очищення плахти, пластифікацію вовняних волокон й повне закріплення на спеціальну синтетичну сітку. Місця втрат додатково капсулювали тонованими газом і туаллю (обидві тканини з натурального шовку). У результаті музейний предмет можна експонувати як у вітрині, так і на манекені.
Крім того вдалося очистити та звести місця розривів у кількох етнографічних вишитих рушниках та вишитому портреті Т. Шевченка.
Завдяки реставраційним заходам усі десять музейних предметів було врятовано від подальшої руйнації.
Відрядження здійснювалося за допомоги міжнародних партнерів: фонду ALIPH (Швейцарія), Смітсонівського інституту (США) і транспортної компанії UBER.
Зокрема здійснили консервацію шкіряних покриттів з тисненням трьох стільців з маєтку Г.С. Терещенка. Від часу шкіра пересихає, стає жорсткою, втрачає еластичність. Надалі можуть появлятися ознаки руйнації: тріщини, зменшення лінійних розмірів (зсідання). З метою попередження руйнування і поліпшення властивостей гігроскопічності, еластичності всі шкіряні поверхні стільців (їх по 3 на кожного) були оброблені трьома видами пластифікаторів. Спочатку рідким на основі поліетиленгліколю, потім, після повного всмоктування попереднього, – більш густим з ланоліном. А після входження пластифікатора в шкіряні поверхні – вазеліновою олією. У результаті шкіра стала більш еластичною, рівномірною за кольором.
Під час попередніх обстежень музейних предметів у Качанівці фахівці для реставрації відібрали плахту, яка була знищена через використання та пошкоджена міллю. Кількість і густота пошкоджень така, що була загроза фрагментації предмета. Художники-реставратори підготували і привезли необхідні матеріали з Реставраційного центру для ґрунтовної реставрації, а вже в заповіднику провели очищення плахти, пластифікацію вовняних волокон й повне закріплення на спеціальну синтетичну сітку. Місця втрат додатково капсулювали тонованими газом і туаллю (обидві тканини з натурального шовку). У результаті музейний предмет можна експонувати як у вітрині, так і на манекені.
Крім того вдалося очистити та звести місця розривів у кількох етнографічних вишитих рушниках та вишитому портреті Т. Шевченка.
Завдяки реставраційним заходам усі десять музейних предметів було врятовано від подальшої руйнації.
Відрядження здійснювалося за допомоги міжнародних партнерів: фонду ALIPH (Швейцарія), Смітсонівського інституту (США) і транспортної компанії UBER.
Національний історико-культурний заповідник «Качанівка» висловлює велику подяку Центру допомоги мистецтву України, Міністерству іноземних справ Німеччини та «Музейному братерстві» в особі координаторки і волонтерки Ірини Нікіфорової за чергову гуманітарну (благодійну) допомогу з отримання обладнання і матеріалів для зберігання предметів музейного фонду: вогнегасники, ноутбук, термогідрометри, ящики пакувальні, інструменти.
В прекрасний осінній день забирали нашу з Володимир Балибердін виставку з легендарного Національного історико-культурного заповідника Качанівка з Kachanivka Kachanivka .Виставка проходила в великому залі палацу декілька місяців і її кілька разів продовжували.
Величезна кількість людей оглянула експозицію з нашими творами і залишила прекрасні відгуки.
Залишились дуже приємні враження від співпраці з колективом Заповідника та з Дирекцією виставок.
Величезна щира подяка всім співробітникам Заповідника та Дирекції художніх виставок України.
Чарівне місце на мапі України- садово-парковий комплекс в Качанівці назавжди в наших серцях.
Місце СИЛИ та Натхнення
Величезна кількість людей оглянула експозицію з нашими творами і залишила прекрасні відгуки.
Залишились дуже приємні враження від співпраці з колективом Заповідника та з Дирекцією виставок.
Величезна щира подяка всім співробітникам Заповідника та Дирекції художніх виставок України.
Чарівне місце на мапі України- садово-парковий комплекс в Качанівці назавжди в наших серцях.
Місце СИЛИ та Натхнення
За фінансової підтримки небайдужих до мистецтва меценатів продовжується реалізація культурно-мистецького проєкту «Відродження сторінок минулого. Постаті, події, явища». Одним з напрямків даного проєкту є «Історія Качанівки в образах її власників». Саме в рамках даного напрямку проєкту НІКЗ «Качанівка» в подарунок отримав чергову роботу пензля мисткині Ірини Годунової. Мова йде про полотно роботи невідомого художника кінця XVІІІ ст. «Портрет Параски Андріївни Остроградської (Почеки)». Дана робота представляє особливий інтерес для історії Качанівки так як є єдиним збереженим зображенням однієї з власниць садиби. Цей унікальний портрет поповнить музейний фонд НІКЗ «Качанівка» та займе почесне місце в постійній експозиції палацу.